Sonbahar günlerinde.


  
  






















                                                                                                                         
                                          Ekim   15 -2015  de ikiye bir koyu şerbetler yaptım.  Arılarda petek üzerlerini beyazlattılar. İNŞA, ALLAH yeterlidir.Böldüğüm 31 kovan ile kısmetse kışa girmeye hazırlanıyorum. Bu kovanlara hiç kapalı yavru yokken bir sefer lattik asit attım                                                                               Ekim  29- 2015  kovanlarımın çerçeve  sayısı iki , üç  tanesi ,   dört çerçeve geri kalanlar  ise 5-6-7 -çerçevede. Doğal varova ölüm sayımı yaptım  9 -10- kovanda fazla cıktı.                                                  Ekim  9- 2015 de başlamak üzere 4- gün arayla oksalit asit püskürtme şekliyle 3- kez attım,Son attığım  oksalitten sonra 10-gün geçti hala alt  tabloya ğünde 5-10- tane daha az düşen kovanlarda var. Düşen varovalarda canlı ve ölü oluyor,acaba hala oksalit asitin tesiriylemi düşüyorlar*

  
yukarıdaki ana arı ağustos 26-da yumurtaya başladı
                                          
                                                                                                                             
                           






  
Yukarıdaki betekler arkalı önlü  26- ağustos  da yumurtaya başlayan ana arının  verdiğim şerbetleri  iyi kullanmışlar.2 duvar ballı çerçeve , 3,de el hayası kadar yumurta 4, de   kapalı yavru  5, de açık yumurta . Şu anda  2- aylık bir ana arı , iki ,üç sefer ana arıyı değiştirmek istediler,  bakalım baharı görecekmi. 
Vidiyodaki ana arı 1 ağustos -2015 de yumurtaya başladı ,6 çerçeve ,2 çerçevede yavru faliyeti var. arılar çerçeve arasında ezilmesin diye biraz körük kullandım.

Yorumlar

  1. Sıvı halde kullanılan Oksalik asit ilk 4 gün içerisinde çok etkili olur. Azda olsa etkisi 3-5 hafta arası devam eder. Oksalik asidi yavrusuz dönemde kullanırsanız hedefi 12den vurursunuz. Bir sonraki sezon laktik yerine Oksalik kullanın ve farkı görün. Arı uçuşu var ise kesinlikle karışıma seker eklemeyin.
    Saygılar

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Gökhan oksalit asit fikrinize katılıyorum. ALLAHA emanet olun işinizde başarılar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

yalovada bal sezonu